-
-
8/10/2009
zobraz celý textDIPLOMAT | HOTEL DVOU TVÁŘÍ
V pátek 16. října od 17.00 proběhne v hotelu Diplomat v Praze vernisáž
fotografií se jménem
DIPLOMAT | HOTEL DVOU TVÁŘÍ -
8/10/2009
zobraz celý textVěra Stuchelová Intimita / fotografie-photography
GALERIE gambit
Mikulandská 6. PRAHA 1
OTEVŘENO ÚTERÝ - PÁTEK 14 - 15 HODIN
Tel.: 602277 210Vernisáž
úterý 13. 10. 2009 v 18 hodin
Výstava potrvá do 27. listopadu 2009 -
24/9/2009
zobraz celý textBlatenský fotofestival: 26.-27.9.2009, Blatná
FOTOFESTIVALOVÉ NOVINY
4. ROČNÍK BLATENSKÉHO FOTOFESTIVALU
WOMAN
26. – 27. 9. 2009
Informační centrum pro fotofestival: J.P.Koubka 6VÝSTAVY:
MĚSTSKÉ MUZEUM
Miloslav STIBOR – Anima (15.9.-18.10.)
Příroda, památky a lidé v jižních Čechách na starých fotografiích
(26.9.-18.10.2009)ZÁMEK BLATNÁ
Miro ŠVOLÍK – Od zrodu až do smrti Rejtův palác (26.-27.9.)
Vladimír ŽIDLICKÝ - Fotografie 2007-2009, Rytířský sál Bavorovského paláce (26.9-27.9.)
Miroslav NĚMEČEK – Modly, Bavorovský palác - přízemí (26.9.-27.9.)
J. P. Koubka 6 - Otevřená scéna (26.-27.9.)
Markéta HRITZOVÁKaplanka - Otevřená scéna (26.-27.9.)
Martina ŘEDINOVÁ
Jiří FRANCSokolovna Blatná - Otevřená scéna (26.-27.9.)
Kamila BERNDORFFOVÁ
Sylwia NIKKO BIERNACKA
Michal DVOŘÁK
Jan KHÜR
Tomáš KLEPAL
Jonáš RICHTER
Eva STANOVSKÁ
Magda VESELÁ
Otevřeno: 26. – 27. 9. 2008: 9 – 17 hodin, v Městském muzeu pauza 12 – 13 hod
Ve dnech mimo festival: Městské muzeum: ÚT – PÁ, NE: 9 – 12, 13 – 16, -
20/9/2009
zobraz celý textHUMOR CZY IRONIA
trzech współczesnych fotografów z Czech i Słowacji
Andrej Balco (Słowacja)
Svatopluk Klesnil (Czechy)
Evžen Sobek (Czechy)
Wystawa Instytutu Fotografii proFotografia
i Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i
Dziennikarstwa w Poznaniu
Galeria 2piR, WSNHiD w Poznaniu, ul. gen. T. Kutrzeby 10
wernisaż: 14.10.2009 (środa), godz. 18.00
więcej informacji: www.profotografia.pl
-
16/9/2009
zobraz celý textstopy a záznamy
8. fotografický festival Funkeho Kolín
zahájení v sobotu 3. října 2009 ve 12.30 v kolínské Synagoze (Na Hradbách 157, Kolín)
další vernisáže budou následovat, zahraje skupina 100 zvířat
výstavy budou otevřeny do 1. listopadu 2009 podle otevíracích hodin jednotlivých výstavních prostor
Zbyněk Baladrán | Daniela Baráčková | Ondřej Bouška | Beata Długosz | Kateřina Držková | Vojtěch Fröhlich | Ivars Gravlejs
Anna Gutová | Markéta Kinterová | Jáchym Kliment | Tereza Králová | Jan Kubíček | Marian Kusik | Petra Malá | Jan Měřička
Matyas Misetics | Lukáš Prokůpek | Ondřej Přibyl | Miloš Šejn | Igor Ševčuk | Jiří Šigut | Jan Šimánek | Mark Ther Tereza Velíková,
Eva Výborná | Jan Wojnar | workshop: fotodokument.cz/kolin
součástí festivalu je výstava Stopy v Galerii Školská 28, Praha (vernisáž 30. září v 19.00)
www.funkehokolin.com -
6/9/2009
zobraz celý textMichal Popieluch CESTOGRAF
Galerie Pohoda Vás srdečně zve na výstavu fotografií.
Vernisáž výstavy proběhne dne 4. 9. 2009 v 17 hodin.¨
Výstava potrvá do 19. 10. 2009Centrum prevence - Klub Pohoda, Horní valy 2, Hodonín
Otevřeno pondělí až čtvrtek od 14 do 18 hodin, pátek 10 - 13 hodin. -
14/8/2009
zobraz celý textArles 2009
Nan Goldinová, Nan a Brian v posteli, New York, 1983 Větší kontrast si na nejstarším fotografickém festivalu světa Rencontres d‘Arles ani nebylo možno představit. Zatímco loňský hlavní kurátor Christian Lacroix nezapřel svoji profesi módního návrháře a největší prostor poskytl výstavám idealizovaných módních snímků, americká fotografka Nan Goldinová, jež ho letos vystřídala, pozvala především autory, kteří podobně jako ona ukazují syrový pohled na svět plný tvrdých drog, živočišného sexu, násilí, duševních traumat a samoty,
Sama Goldinová byla v programu festivalu zastoupena několikrát a představila i svou vlastní sbírku fotografií. Její diapozitivní projekce Balada o sexuální závislosti, kterou jsme měli možnost před časem vidět v pražské Galerii Rudolfinum na výstavě Budu tvým zrcadlem, se ve druhé polovině 80. let stala skutečným milníkem ve vývoji fotografie. Do té doby žádný jiný fotograf neukázal s takovou nekompromisní otevřeností a s tak ohromnou vizuální silou nejintimnější chvíle svého života a současně nevytvořil tak hluboký a zobecňující obraz části tehdejší mladé generace, zoufale hledající alternativy k životnímu stylu svých rodičů i za cenu vlastní destrukce. Goldinová se rychle stala vzorem pro celou plejádu dalších fotografů, ale tento svůj obrazový deník, skvěle kombinující pečlivě komponované barevné záběry s neuhlazenými momentkami, už nikdy nepřekonala. Bylo to vidět i v Arles v konfrontaci rozšířené verze Balady s novou projekcí s názvem Sestry, svatí a Sibyly, kombinující na třech plátnech staré amatérské snímky z rodinného archivu s autorčinými fotografiemi a filmy. Autentický příběh o vlastní sestře, rebelující proti autoritativnímu otci i konzumní společnosti a končící její sebevraždou, měl mnohá silná místa, ale zahrnoval i řadu spekulativních fotografií (například početné varianty naturalistických záběrů autorčiny ruky s ranami od hořící cigarety) a patetických snímků (autoportráty u sestřina hrubu), které vyznívaly jako chtěná exhibice. To podtrhávalo i spektakulární začlenění kýčovité figuríny ženy v posteli do projekčního prostoru v prostředí odsvěceného kostela.
Třiatřicetiletý Američan Leigh Ledare došel v porušování erotických a etických tabu ještě dále než Goldinová. Ve velmi privátních scénách totiž fotografoval nejenom sebe a bratra, ale i svou matku, bývalou úspěšnou balerínu, která si po padesátce pořídila mladého milence. Ačkoliv se Ledarovy některé záběry blíží k pornografii, výstava jako celek vytváří mnohovrstevnatý obraz vztahů mezi matkou a synem, soukromým a veřejným světem, mládím a stářím. Obraz daleko citlivější a hlubší, než povrchně efektní rozostřené snímky kopulujících párů a narkomanů, vpichujících si drogy, z cyklu Agónie od francouzského člena agentury Magnum Antoina d’Agaty. Právě jeho fotografie nejvíce signalizují nebezpečí, že šokující motivy a záměrně exaltovaný antiestetický styl, ještě nedávno působící nově a objevně, se neustálým opakováním stále více rozmělňují. Naštěstí v Arles jsou zastoupeni i mnozí další představitelé syrových subjektivních dokumentů, tak vzdálených od uhlazenosti tradiční humanistické fotografie – třeba Švéd Anders Petersen, Portugalec Paulo Nozolino, Dán Jakob Aue Sobol či Izraelec Michael Ackerman. Ve svých expresivních černobílých souborech, kombinujících netradiční portréty, detaily nahých těl, fragmenty prostředí a zdánlivě banální momentky všedních situací, nejenom akcentují osobní pohledy a pocity, ale vytvářejí zobecňující neidealizované pohledy na mnohé aspekty současného života, v nichž přes všechnu naturalističnost, depresi a smutek zůstává i kus naděje.
Různé formy dokumentární fotografie vůbec letos v Arles hrají prim. K nejsilnějším dílům patří projekce novějších barevných snímků slavného britského fotografa, filmaře a kurátora Martina Parra na téma bohatství. Po dlouhých letech, kdy Parr ukazoval především život středních vrstev, se tentokrát zaměřil na bohaté lidi. Na dostizích v Ascotu, na Milionářském veletrhu v Moskvě nebo v prodejně firmy Cartier v Dubaji zachytil se svým typickým humorem a jemnou ironií paralely i rozdíly mezi lidmi, kteří v bohatství žijí od narození, a novými zbohatlíky, kteří se jim snaží přizpůsobit. Kontrast k Parrovým snímkům představují třeba depresivni panoramatické fotografie opilců, žebráků, bezdomovců a trhovců na špinavých ulicích ukrajinského Charkova od Borise Michajlova nebo neuhlazené snímky ze života litevských vesničanů, jejichž autor Rimaldas Viksraitis získal cenu Discovery Award ve výši 25 000 euro. Dnes už poněkud archaicky, ale přitom příjemně nostalgicky působící lyrické pojetí humanistické fotografie poezie všedního je reprezentováno především retrospektivou devětadevadesátiletého Willyho Ronise.
-
21/7/2009
zobraz celý textJOSEF PTÁČEK Zámecké parky fotografie 1983 - 2008
MUZEUM A GALERIE SEVERNÍHO PLZEŇSKA
MARIÁNSKÁ TÝNICE
VÁS ZVE NA ZAHÁJENÍ VÝSTAVY
KTERÁ SE KONÁ 2 1 . ČERVENCE2009
V 1 7 HODIN V REFEKTÁŘI MUZEA.
VÝSTAVA POTRVÁ DO 6. Z Á Ř Í 2009 .
O T E V Ř E N O : U T - N E / 9 - 1 8 HODIN.